čtvrtek 5. února 2015

Vítězství v historicky prvním kryathlonu


V neděli 1. 2. se v Praze ve Velké Chuchli představil nový sport nesoucí název Kryathlon. Byl krásný slunečný den a voda Vltavě (měřena podle pravidel na 3 místech závodní tratě) měla pouhé 3,2 °C. Čekalo nás 250 m plavání v ledové vodě, 2,5 km běh a na závěr 3 km běh na lyžích. Původně se počítalo, že se na lyžích poběží 5 km, ale z důvodu horších sněhových podmínek to organizátoři zkrátili. Už takhle jsme tam ve velkém počtu lidí kroužili 20 kol, přesto ale klobouk dolů před pořadateli, že lyžařskou část byli schopni v těchto teplejších dnech zachovat.

V neděli ráno jsem vstal a věděl jsem, že nastal den D. Moc jsem si nedokázal představit, že už za pár hodin polezu do sotva rozmrzlé Vltavy. Posnídal jsem, jako před každým závodem, ovesnou kaši obohacenou lžičkou prášku Maca od Lifefoodu, která mě vždy dobře ,,nakopne“ a správně povzbudí před výkonem.

Na místě závodu se to jen rojilo fotografy a různými lidmi z médií (ČT, Tv Barandov, Mafra), což mě příjemně překvapilo. Startovní pole se skládalo z 55 odvážlivců, z toho 9 žen. Kvůli malému okruhu byli kryathleti rozděleni do 2 vln (v 1. byl předpoklad rychlejších závodníků).
Do vody se vlézalo 1-2 minuty před startem. Mojí strategií bylo vlézt do vody co možná nejpozději, čímž jsem ušetřil svému tělu pár vteřinek od delšího pobytu ve vodě. Bylo to ale na úkor dobré startovní pozice. Po výstřelu jsem se musel prvních 25m proplést mezi pomalejšími plavci, ale to mě naštěstí nestálo moc sil. Až na posledních metrech jsem se dostal o tělo před Pavla Mužíčka, ale po zaváhání při výlezu z vody  jsme vbíhali do depa v těsném závěsu. Potom co jsem v depu dostal od Pavla přes 20s (mám do příště co zlepšovat) a od druhého závodníka Matěje Červeného, který  si dokonce na sobě nechal mokré plavky a vzal jen své suché triko, ještě víc, jsem vybíhal na běžeckou část na 3. místě. Po necelém kilometru jsem se dostal opět do čela a do druhého depa jsem přiběhl s poměrně slušným náskokem. V depu jsem ale opět nebyl příliš rychlý. Musel jsem se z pohodlných běžeckých bot Salming Speed, ve kterých se mi běželo parádně, přezout do lyžařských. S ještě z vody zmrzlými prsty mi to trochu dělalo celkem problémy, a tak při nazouvání lyží mi byl Pavel opět v patách. Na běžkách jsem si už ale věřil. Asi po pátém z celkových 20 kol jsem Pavla o jedno předjel a tušil jsem, že bych si první pozici měl udržet až do cíle. To se naplnilo a v čase 23:49 jsem s velkou radostí proťal cílovou pásku.

Velké díky patří Jackovi Brightovi a jeho širokému organizačnímu týmu a také za skvělé moderování po celou dobu akce Stanislavu Bartůškovi.

Děkuji všem, kteří  mi fandili a drželi palce.

Výsledky | Krátký sestřih na ČT | Články: triatlony.cz; deník 5+2; sport.cz; | Fotogalerie: 1; 2; 3

Žádné komentáře:

Okomentovat