neděle 25. ledna 2015

Příprava na závod v kryathlonu


O závodu jsem se dozvěděl před necelými 3 týdny. Nejdřív jsem si říkal, jaký šílenec tohle mohl vymyslet, ale po chvíli jsem si řekl, že si tento závod chci určitě zkusit. :) Co vůbec kryathlon obnáší? To nejpodstatnější asi je, že se plave v ledové vodě (v tomto případě 250 m v řece Vltavě), poté následuje 2,5 km dlouhý běh a jako třetí disciplína je 5 km běh na lyžích. Více o kryathlonu naleznete na kryathlon.cz .

Když už jsem se pro takový závod rozhodl, začal jsem ihned s tréninkem. Denní otužování ve sprše studenou vodou, chození venku ve slabších vrstvách oblečení a podobně. Jenže tohle je jen takové ,,šolíchání", proto jsem musel samozřejmě přidat skutečné otužování v ledové řece.

Není to však ideální. Správné by bylo s otužováním začínat koncem léta, aby tělo dostalo dostatečnou dobu si na otužování zvyknout. Nicméně věřím, že i díky tipům a radám kamaráda Pavla Mužíčka to stejně jako mnoho dalších ve zdraví zvládnu.. :)

Držte mi v neděli 1. února palce, ať dojedu do cíle!


Zde je, jak se vyvíjela a vyvíjí má otužilecká připravenost:

Ve středu 14.1. Praha (Velka Chuchle) - řeka Vltava
- s Pavlem Mužíčkem na tratích závodu
- voda 5°C, doba strávená ve vodě byla 1:25, depo (převlečení do běžeckého) cca 3:00
- následoval běh -> 2,5 km (0,5 km rychle, zbytek volněji)

V sobotu 17.1. Dýšina (Nová Huť) - řeka Klabava
- voda 4,5°C, doba strávená ve vodě 2:10, depo 1:50
- následoval běh -> asi 3 km (0,5 km rychle, zbytek volněji)

Ve středu 21.1. Praha (Na Braníku) - řeka Vltava
- společně s Pavlem Mužíčkem a 1. PKO, které nám poskytlo zázemí
- voda 4,5°C, doba strávená ve vodě 2:50, tentokrát bez depa

V sobotu 24.1. Dýšina (Nová Huť) - řeka Klabava
- voda 3,0°C (zatím nejnižší teplota), doba strávena ve vodě 3:10, depo 2:10
- následoval běh -> asi 3 km (0,3 km rychle, zbytek volněji)

Žádné komentáře:

Okomentovat