úterý 2. července 2013

Poslední evropské představení v K23


V sobotu jsem se naposledy představil na ME v kategorii do 23 let. Byl to pro mě velmi důležitý závod a můj cíl být do TOP20 byl reálný, ale zároveň poměrně vysoký. Na start se postavilo téměř 70 triatlonistů a konkurence byla určitě největší, jakou jsem za poslední 3 roky v této kategorii spatřil. Nechybělo také mnoho jmen, která se pravidelně objevují na závodech série MS seniorů.

Na plavání jsem si věřil, ale na těchto velkých akcích, je plavání často nevyzpytatelné. Dostanete pár pěstí na bójce a náhle se propadnete o 10 míst dozadu. To mě také při tomto závodě na první bóji potkalo, ale kopance a pěsti od soupeřů jsem naštěstí ustál. Podařilo se mi dostat na okraj skupiny, kde se mi plave daleko lépe a kde to mohu konečně rozjet. S překvapením jsem po prvním okruhu vylézal z vody na 3. místě. Ve druhém už mi docházely síly, ale stále jsem se udržel ve vedoucí skupině a do depa jsem vbíhal na 8. místě. Konečně se mi podařilo sundat dolní část neoprenu bez použití rukou a i díky tomu jsem pohodlně stihl první balík na kole. Na kole se ze začátku méně spolupracovalo, a tak nás hodně lidí dojelo a nakonec se utvořila skupina 26 závoďáků. V každém z 5 okruhů nás čekal menší kopec (Holanďané ho označují za ,,Mountain"), ale když se vyjel rychle, poměrně zabolel. V první polovině cyklistiky jsem se pohyboval vepředu. Poté se ale začalo tempo zrychlovat a přední pozice skupiny jsem postupně opouštěl, ale v prvním balíku jsem dojel do depa. Díky zvýšenému tempu jsme si na běh přivezli solidní, více jak 2minutový náskok. Měl jsem to rozjeté na slušný výsledek, ale zároveň jsem věděl, že 10 km je ještě hodně a že ve druhé skupině jsou velmi dobří běžci. Neběžel jsem tak dobře, jak bych si představoval a pár triatlonistů z druhé skupiny mě doběhlo a předběhlo. Mezi nimi byli také Tomáš Řenč, který běžel fantasticky, a kdyby o ten kousek stihl moji skupinu na kole, mohl se umístit v první 20. Martin Debnar běžel také velmi pěkně, a i když jsem se snažil se vší silou, 300m před cílem mě předběhl. Škoda, že Lukáš Kočař měl defekt na kole a závod nedokončil. Konečné pořadí: Tomáš 25., Debny 31., já 33. Detailnější výsledky ZDE.

1 komentář:

  1. Peťane, po tom trápení s bolavým kolenem je to parádní výsledek. Gratuluju!!! P.

    OdpovědětVymazat