čtvrtek 26. července 2012

Boj s vlnami a velkým větrem v Ženevě

foto: Zdeněk Kabrhel

Další závod EP v Ženevě nebyl vůbec jednoduchý. Na plavání se díky silnému větru tvořily velké vlny, a tak bylo z důvodu bezpečnosti plavecký okruh zkrácen z původních 2 okruhů na 3 menší. Na start se postavilo celkem 70 triatletů, z toho 8 závodníků z Čech. Startovalo se stylem beach start (tzn. z pláže).

Po výstřelu jsem na dřevěném prkně trochu zaspal, ale po skoku do vody jsem se ihned prodral dopředu. Celou plaveckou část jsem vůbec neměl přehled o mé průběžné pozici a plaval jsem si úplně sám. Vlny si s námi v Ženevském jezeře pěkně pohrávaly, takže jsme se pohybovali hodně od sebe a potkávali se jen u bójí. (Mnozí po závodě na vlny nadávali, já jsem proti nim však nic neměl a naopak mě to v nich dost bavilo.:)) Z vody jsem vylézal na 17. pozici, nejlépe z Čechů. Bohužel první balík mi ujel asi o 5s, zpočátku jsme se ho ve čtveřici pokoušeli dostihnout, chybělo opravdu málo, ale nepodařilo se, a tak jsme se sjeli do druhého. Jelo se 6 cyklistických okruhů, v každém z nich nás čekal 1km dlouhý kopec. Každé kolo jsem se modlil, abych ve skupině vydržel. Měl jsem hodně co dělat a bylo to také po 40km znát na běhu. Do depa jsem přijel už s pícháním v boku a vyběhl jsem velmi vlažně. Nechal jsem si všechny utéct a bojoval jsem sám se sebou. Moc mi ani nepřidával silný protivítr, který nám ani v jednom ze čtyř běžeckých okruhů nedal pokoj a já se neměl za koho schovat. Na 4.km jsem se začal cítit lépe a zvyšoval jsem své tempo, které vyústilo až k závěrečnému jeden km dlouhému sprintu s jedním z belgických závodníků. Na cílové rovince jsem to však o pár metrů prohrál, ale jinak jsem měl z toho dobrý pocit.

V cíli jsem měl velkou radost z českých kluků, kteří se mnou přijeli z kola a pak parádně běželi. Obsadili 12.,14. a 20. místo, já doběhl 33. Až pár hodin po závodu jsem byl trochu zklamaný, když jsem se podíval na svůj tragický běžecký čas. Uvědomil jsem si, že je čas s tím už konečně dělat. Jsem zvědav, co vymyslím, protože už mě opravdu nebaví být pouze duatlonistou. :) Jediné co mě teď těší je to, že jsem obdržel od našeho reprezentačního trenéra Luboše Bílka ,,divokou kartu" pro start na ME K23, které se koná 1.září ve španělském Aquilas.

V Ženevě se mi dost líbilo, i díky skvělé partě lidí, která mě na závod doprovázela. Tímto bych chtěl poděkovat Tomáši Řenčovi, Barče Hlaváčové a Martinu Debnarovi za skvělou týmovou práci a mým rodičům, kteří při cestě z dovolené se zastavili podívat na závod, a kteří mě hnali až do cílové brány.  :)

výsledky

Žádné komentáře:

Okomentovat