sobota 4. února 2017

Další úspěchy v zimním plavání v prosinci a lednu

Vyplavání nejvyšší otužilecké třídy

Na začátku prosince se mi v Hradci Králové podařilo vyplavat mistrovskou otužileckou třídu. Pro získání této třídy bylo zapotřebí uplavat min. 750 m ve stojaté nebo slabě tekoucí vodě, která má nižší teplotu než 4 C. Díky tomu již mohu plavat nejdelší tratě na 1000 m bez ohledu na to, jaká je zrovna teplota vody.

Vyhlášení ankety O nejlepšího sportovce ČVUT

15. prosince jsem se zúčastnil vyhlášení ankety o nejlepšího sportovce ČVUT. Byl jsem mezi pěti finalisty a nakonec jsem obsadil druhé místo (za zisk zlaté medaile na loňském mistroství světa v zimním plavání v ruském Ťumeni). Získání tohoto ocenění mě hodně potěšilo a při vědomí, že se v letošním roce budu s touto univerzitou jako absolvent loučit, vážím si ho o to více. Vyhlášení bylo na úrovni. Probíhalo v Betlémské kapli za přítomnosti našeho rektora Petra Konvalinky.


Memoriál Alfreda Nikodéma

O vánočních svátcích jsem zúčastnil asi nejznámějšího otužileckého závodu v ČR. Do Vltavy se u Národního divadla ponořilo téměř 400 plavců. Na nejdelší trať 750 m se vydalo lehce přes 100 nejodvážnějších plavců, kteří byly rozděleny do více rozplaveb podle očekávané výkonnosti. Já jsem se ocitl na startu s hlavními favority (Lenkou Štěrbovou a Rosťou Vítkem). Plavali se 2 okruhy. Po prvním kole jsme se já, Rosťa a Lenka od zbytku pole odtrhli a utvořili si poměrně slušný náskok. Ve druhém kole mi už ale hodně došlo a ocitl jsem se osamocen na třetím místě. Vyhrála s přehledem Lenka, Rosťa byl druhý a patří jim velká gratulace.
Po závodě jsem měl ještě krátký rozhovor pro ČT do hlavních zpráv, čehož si všimla řada mých známých. Občas si ze mě teď ale kamarádi utahují, že mě porazila žena. S tím už teď ale nic nenadělám, Lenka je zkrátka superžena. J Každopádně se do příštího roku budu snažit lépe připravit a Lence se vyrovnat (a třeba ji i porazit).
Vítězný pohár družstev (součet času 3 nejlepších plavců) dosáhl můj mateřský oddíl I. pražský klub otužilců (I.PKO) ve složení L. Štěrbová -1., P. Šlajs – 3., V. Mori – 4.

Mistroství světa v zimním plavání – Burghausen

Po Novém roce se 5.1. konalo mistroství světa v zimním plavání (akce organizovaná IWSA). Německý Burghausen není od českých hranic příliš daleko, a tak nebyl problém na závody dojet individuálně vlastním autem. Mistroství se pořádalo pouze na trať 1000 m ve venkovním bazénu o délce 25 m (kotoulové obrátky nebyly povoleny).
Během závodu panovaly velké mrazy (až -13 st. C), proto se pořadatelé museli hodně snažit, aby voda nezamrzla a například přes noc tomu bránili tak, že nechávali ve vodě běžet několik vířidel.
Trochu jsem se divil, že jsem se s nahlášeným časem nedostal do nejrychlejší rozplavby, ale celkem pochopitelně do ní dostali přednost známější jména byť i s časem o několik sekund horším. Svou rozplavbu jsem s přehledem vyhrál a s časem 13:23 jsem se zařadil na zatím první pozici. Poslední rozplavba ale byla výrazně rychlejší a pro mě to nakonec znamenalo celkově 6. místo. Alespoň jsem zvítězil v kategorii 25-30 let.

Světový pohár a český pohár v polských Katovicích

Minulý víkend jsem se vydal na závody do Polska. Jelikož za náš oddíl I.PKO plave také několik polských otužilců, uspořádali pro nás Čechy závody také na území Polska. V rámci těchto závodů byl zorganizován také SP na 1 km. Samozřejmě jsem se chtěl zúčastnit obou akcií, ale vůbec jsem netušil jak si s tím mé tělo poradí. Jednalo se plavání v 1,5 st. vodě nejdřív na vzdálenost 1000 m (SP) a o tři hodiny později 750 m (v rámci ČP). Byl jsem odhodlaný, že to zvládnu a lákala mě taková challenge. Nakonec nás takových odvážlivců bylo více (celkem asi 8) a ukázalo se, že to není zase tak veliký problém. Pár plavců mi dokonce řeklo, že se jim druhý závod zdál pocitově lepší. Pro mě vyšly oba závody asi na stejno. Byl jsem až překvapen jak jsem si s tím poradil. Možná nám i hrálo do karet hřející sluníčko na obloze a dobře vyhřívaný stan od pořadatelů. Po doplavání jsem na sebe navlíkl veškeré své oblečení a šel si zaběhat a brzy jsem se cítil dobře. Na obou závodech, které jsem ten den plaval mě porazil Rosťa Vítek, a tak pro mne zbyly dva stříbrné poháry. S výkonem jsem ale maximálně spokojený. J

1 komentář: